Werkgroepen Einighausen

kerk EinighausenGemengd Kerkelijk Zangkoor St. Caecilia Einighausen
Het gemengd kerkelijk zangkoor luistert tijdens de zondagen de H. Missen muzikaal op en zingt daarnaast bij Feestmissen, Huwelijks- en Begrafenismissen. Het repertoire omvat naast misgezangen liederen uit o.a. Laus Deo, Maria- en andere religieuze liederen.

Dirigente is mevr. Ankie Dormans-Theeuwissen. Het koor telt momenteel 25 leden en repeteert op de dinsdagavonden vanaf 19:45 uur in het gemeenschapshuis ’t Klaverblad aan de Boschweg 1 te Einighausen.
Op 18 september 2010 vierde het zangkoor haar 40 jarig jubileum als gemengd kerkelijk zangkoor (van 1840 tot 1970 bestond het koor alleen uit mannen). In 1970 kreeg dhr. Jo Broekhoven (Everstraat) de mogelijkheid om dirigent te worden en hij stelde toen aan Pastoor Thomassen voor het koor om te vormen tot een gemengd koor. Pastoor Thomassen vond dit een goed idee en zo werd in september 1970 gestart met een gemengd koor.
Uit het oorspronkelijke mannenkoor zijn anno 2015 nog vijf mannen actief lid te weten de heren: Sjeng Dreissen (bas), Frits Soons (tenor), Dré Lumens (bas), Chrit Lumens (bas) en Jo Broekhoven (Heistraat, bas). Bij de dames van het eerste uur is mevr. Thea Lacroix nog actief.

begraafplaats EinighausenWerkgroep Kleine Karweien
Rondom de kerk, de pastorie en het kerkhof zorgt de groep “Kleine Karweien” voor het gewone onderhoud. De bestrating en beplanting wordt schoon gehouden, de dakgoten regelmatig gereinigd en wat aanvallende klusjes uitgevoerd.
De kerkelijke feesten worden mee voorbereid, van het binden van de adventskrans over het opzetten van de kerststal tot aan het binden van de ‘Kroetwösj’ met het feest van Maria Tenhemelopneming. De palmtakkenbosjes voor Palmzondag worden ook door deze werkgroep verzorgd. Eens in het jaar is de poets van de koperen kandelaars.
Er is werk genoeg te doen en nieuwe helpers zijn welkom.
De coördinatie verzorgt dhr. H. J. Lumens, Concordiastraat 3, 6142 BS Einighausen, tel.: 046 – 458 88 04, mail: s.lumens@geleen.intratuin.nl

Bloemversiering Einighausen
Het hele jaar wordt de kerk aangekleed met bloemstukken. Iedere week worden de bloemen vervangen of aangevuld. Qua vorm en kleur wordt daarbij rekening gehouden met het kerkelijk jaar. Denk maar aan de voorjaarsbloemen en kleuren met Pasen. Voor de Sacramentsprocessie wordt de Zwarte Madonna voorzien van een bloemstuk. Indien gewenst verzorgt de werkgroep ook de bloemversiering bij een huwelijksmis, waarbij rekening gehouden wordt met de wensen van het bruidspaar.
Contactpersoon: Marjo Brouwers, tel.: 046 – 452 10 68