Uitvaart

Een kerkelijke uitvaart

De dood is voor ons christenen niet zo maar het einde. Aan wie in Hem gelooft wil God eeuwig leven schenken. De Kerk begeleidt daarom met haar gebed een stervende op deze weg naar de eeuwigheid. In de kerkelijke uitvaart vertrouwen wij een overledene toe aan God en vragen voor hem of haar Gods barmhartigheid.

• Voor de viering van een kerkelijke uitvaart dient men contact op te nemen met de pastoor.
• Samen met de pastoor wordt de uitvaart voorbereid. Indien gewenst helpt hij bij het opstellen van de tekst voor het bidprentje.
• De gewoonlijke tijd voor een uitvaart is: 10.30 uur
• De zang wordt verzorgd door het kerkelijk zangkoor.

Begrafenis of Crematie:
• Via de begrafenisondernemer wordt contact opgenomen met het crematorium.
• Bij begrafenis op het kerkhof wordt in overleg met de beheerder de plek van het graf op het kerkhof vastgesteld. Voorafgaand aan de begrafenis wordt een grafakte opgemaakt.

Klik hier voor het begraafplaatsreglement van Limbricht

Klik hier voor het begraafplaatsreglement van Einighausen

Klik hier voor het begraafplaatsreglement van Guttecoven

Het is goed om in het zicht van de dood een pastorale wilsverklaring op te stellen.
De tekst daarvoor kunt u hier downloaden.