Zorg voor zieken – ziekenzalving

Zorg voor zieken – Ziekencommunie – De Ziekenzalving

Jezus had alle zorg voor zieken en zwakken. De Kerk wil deze liefde en zorg doorgeven.

Laat u het de pastoor weten als u ziek bent of in het ziekenhuis wordt/bent opgenomen.
Hij komt graag op bezoek.
Een ziekenhuis of verpleeginrichting geeft niet zonder meer aan de parochie door dat een parochiaan is opgenomen. Het is daarom goed als u zelf of een familielid hiertoe het initiatief neemt.

Indien u graag thuis de Heilige Communie wilt ontvangen kunt u dit aan de pastoor doorgeven.
Gewoonlijk wordt de Ziekencommunie gebracht op de Eerste vrijdag van de maand in de tijd van 09.30 uur tot 10.30 uur. Indien deze tijd niet schikt kunt u ook voor een ander tijdstip met de pastoor afspreken.

Aan ernstig zieken geeft de Kerk Gods kracht door in het sacrament van de Ziekenzalving.
Hiervoor kunt u te allen tijde met de pastoor contact opnemen.